پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:04:00 - پنجشنبه 17 بهمن 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
با ابداع و نو آوری می توان عقب ماندگی های علمی قبل از انقلاب را جبران کرد
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر بخواهیم کار های آن ها را بکنیم از آنان عقب می مانیم این به این معنا نیست که از علم آن ها استفاده نکنیم بلکه باید به دنبال میان بر ها برای برتری از آنان باشیم و فقط به مهندسی معکوس تیکیه نکنیم بلکه با ابداع و نو آوری می توان عقب ماندگی های علمی قبل از انقلاب را جبران کرد

به گزارش “دانشجو آزاد” سردار غلام علی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در جشنواره جهاد گران استان کرمان  ضمن عرض تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و شهادت هموطنان در سانحه هواپیما و مراسم تشییع پیکر شهدای مقومت، بیان کرد: با امید اینکه حضور رده های مختلف اقشار بسیج در این جشنواره آغازگر حرکت های بزرگتر در استان کرمان باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه کشور نیاز به علم و فناوری در عصر حاظر دارد مطرح کرد: قبل از انقلاب اسلامی دردوران قاجار و پهلوی کشور به غرب وابسته بود و همین وابستگی دچار عقب ماندگی کشور در همه ی زمینه ها شد با وجود استعداد و توان که در کشور وجود داشت.

ابوحمزه ادامه داد: طبیعت انسان این است هرچه آگاهی و شناختش نسبت به موضوعات عمیق تر و دقیق تر باشه حرکتش برای رسیدن به آن هدف بهتر و قوی تر خواهد شد اما اگر دچار ابهام و تردید و شک باشد یک مراحلی را طی می کند و بعد متوقف می شود.

وی با بیان اینکه کشور های اسلامی ۱۰ قرن قدرت اول علمی دنیا را داشتند بیان کرد: کار به جایی رسیده بود که بسیاری از دانشجویان  کشور های غربی می آمد در کشورهای اسلامی و شاگردی می کردند.

ابوحمزه اظهار کرد: در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها وقتی فلسفه ی همه علوم را از قرن ۱۶ به بعد بیانذ می کنند قبل از این قرن ما هیچ  منابعی وجود ندارد و یکی از جفا های بزرگی که قرن در حق محققین، دانشمندان و متفکرین اسلامی انجام دادند همین است شاگردی اندیشمندان اسلامی را کردنند و منبع را بردند و به نام خودشان کردند و این بزرگترین خیانت غربی ها است.

فرمانده سپاه استان کرمان تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که این جشنواره ها و مسئولین باید به آن بپردازند فلسفه علوم است که در کشور به آن پرداخته نمی شود برای همین است که بعضی از دانشجویان و اساتید فرهیخته دانشمندان غربی هستند زیرا آگاهی ندارند که علومی که در غرب هست ریشه آن در کشور های اسلامی بوده است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه آن چه قرن دارد مدیون اسلام است خاطر نشان کرد: غربی ها ۲۰۰ سال از منابع ما پیشرفت کردند و ما به دلیل قدرت های استعماری قبل از انقلاب دچار عقب ماندگی در علم شدیم

وی با بیان اینکه خلاقیت و نو آوری عقب ماندگی هارا جبران می کند تاکید کرد: شاگردی ما با آن ها باید یک تفاوت اساسی داشته باشد اگر بخواهیم کار های آن ها را بکنیم از آنان عقب می مانیم  این به این معنا نیست که از علم آن ها استفاده نکنیم بلکه باید به دنبال میان بر ها برای برتری از آنان باشیم و فقط به مهندسی معکوس تیکیه نکنیم.

 استعدادهای درخشان و بالای استان کرمان اشاره کرد و افزود: باید از این جشنواره ها حرکت ها و ابداعات بزرگ تولید شود این تجلیل ها خوب است اما باید خروجی آن مفید باشد.

در پایایان مراسم از تمام برگزیدگان اقشار مختلف بسیج که در این جشنواره شرکت نمودند تجلیلبه عمل آمد و همچنین از پوستر این جشنواره با حضور فرمانده سپاه استان رو نمایی شد.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi