به گزارش “دانشجوآزاد”  سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع پرشکوه مردم کرمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال گفت: خداوند را سپاسگذارم که این توفیق نصیب حقیر شد تا دراین روز ارزشمند در جمع مردم کرمان که در ابعاد گوناگون عشق می ورزند و علاقمندند و خود را خادم آنان می دانم، حضور داشته باشم.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خداوند را سپاس می گوییم ما را پیرو مذهبی قرار داد که امروز و دیروز نجات بخش بشریت بوده و تا آاخر خواهد بود؛ خدا را شکر می گوییم که ما را از نعمت امام بنیان گذار و امام امروز جامعه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، بهره مند کرد.

 

وی عنوان کرد: خداوند سبحان را شکر می کنیم که ما را در همه ملایمات، بهره مند از ملتی صبور، پایدار و ارزشمند نمود؛ شکر می کنیم خداوند سبحان را که انقلاب ما را تضمین کرد؛ انقلاب های زیادی در دنیا اتفاق افتاده است؛ برخی انقلاب قشری بودند مانند انقلاب کارگران فئودال ها وبرخی انقلاب عنصری بودند مانند انقلاب سیاه ها بر علیه سفیدها؛ برخی نیز انقلاب نظامی بودند مانند کودتاهایی که در دنیا اتفاق افتاد.

سردار سلیمانی با اشاره به تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب ها اظهار داشت: ماهیت انقلاب ما نه قشری بود ، نه نژادی ، نه با دخالت نظامی و به شکل کودتا و  نه نتیجه مداخله خارجی ،انقلاب ما همه مردم ایران را در درون خود جای داد و از این حیث کم نظیر و بی سابقه است؛ انقلاب ما در مقطعی به وقوع پیوست  که دنیا تحت حاکمیت یک دوقطبی جهانی بود و کسی در جهان باور نمیکرد کشوری بتواند مستقل از این دو بلوک ، حرکت کند و حرف بزند

 

وی افزود: انقلاب در زمانی به وقوع پیوست که طاغوت حکومت کده و مانور می داد و در ایران مستی از قدرت وجود داشت؛ ایران از جهان اسلام منفصل شده بود، شاه ملعون برای بقاع سلطنت خود با آمریکا سازش کرد و جزو اولین کشورهای اسلامی بود که این حریم را درید و سفارت اسرائیل را در ایران تاسیس کرد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: انقلاب ما در زمانی به وقوع پیوست که هیچ جریان سیاسی وجود نداشت و ساواک نیروهای انقلابی را متلاشی کرده بود؛  کمتر دیده شده انقلابی در این شرایط داخلی پیروز شود اما ما در بدترین شرایط به رهبری امام خمینی، بزرگترین پیروزی را به دست آوردیم و این انقلاب تاسیس شد.

 

سردار سلیمانی ابراز کرد: ما از جنس مردم هستیم اما حقیقتا از وفای این ملت به اصول متحیریم و می مانیم که چگونه حق این مردم را ادا کرد؛ اگر من جانم را هزاربار فدای این ملت کنم ارزش دارد؛ ملت ما ناجی این نظام و انقلاب بودند که پشت امام به راه افتاد و به سرعت خورشید در تاریکی طلوع کرد.

 

وی ادامه داد: همه قلب ها و جان ها به دنبال امام راه افتاد  و توانست آن حادثه را در شرایطی محال به سرانجام برساند که این اولین امتحان ملت بود و پس از پیروزی انقلاب، در زمان های مختلف با حضور میلیونی خود آن را اثبات کرد به ویژه در فتنه های اول انقلاب که هنوز انقلاب نوجوان بود و منافقین لیبرال جنگ های خیابانی به راه انداختند، مردم با حضور خود یا خون فرزندانش در برابر آنها ایستاد.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این ملت در ۸ سال دفاع مقدس بسیاری از فرزندان خود را برای دفاع فدا کرد و برای اولین بار در تاریخ، در جنگی نابرابر، دشمنی که شرق و غرب از او حمایت می کرد، شکست داد؛ در زمان ارتحال امام، زمانی که خوف عمیقی جان ها را فرا گرفته بود، ملت ایران با تشخیص درست راه، دور امام جدید جامعه یعنی  مقام معظم رهبری چرخید، جان و دل خود را به آن داد و نظام را از یک خطر نجات داد.

 

سردار سلیمانی با اشاره به فتنه اخیر و سواستفاده های دشمن از آن خاطرنشان کرد: ملت ایران با زکاوت و بصیرت خود فتنه را خنثی کرد و باید کف پای این ملت را بوسید وآن را به چشم زد؛ این ملت، ملتی وفادار و بزرگ است.

 

وی با بیان اینکه سخنان من خط امام و رهبری مطرح می شود، تشریح کرد: خیلی ها به حق یا ناحق خود را در آن قرار می دهند؛ یادآوری این حرف ها برای همه مهم است اگرچه کلام من بلاغت لازم را برای رساندن مفهوم آن ندارد و در حد خود حرف می زنم.

 

سردار سلیمانی در ادامه یادآور شد: اگر کسی بخواهد ویژگی های امام را در جوانی و پیری از حیث اخلاق ،مرجعیت، حکومت داری و دشمن شناسی بگوید، باید کتاب بنویسد چرا که جای بحث زیادی دارد، کمااینکه بسیاری از اندیشمندان و دانشگاهیان و علما از وصیت نامه سیاسی امام کتاب های قطوری نوشته اند.

 

وی اذعان داشت: اولین خصوصیت امام که در کتاب های دینی  و حوزه های علمیه در سطوح بالا مورد توجه بوده و شاید برای امثال من قابل فهم نباشد این است که از حوزه عدالت و تقوا باب جدیدی در جهاداکبر باز کرد؛ امام بابی را به این جهاد اکبر اضافه کرد که آن باب عشق است؛ این باب حب و محبت یک مدرسه شد.

 

سردار سلیمانی گفت: این همان چیزی است که در دفاع مقدس موجب شد شهدا از همه تعلقات خود عبور کرده و به این جایگاه رفیع رسیدند که این نشأت گرفته از مدرسه امام و جهاداکبری است که ایشان تاسیس کرد؛ این جزو ضرورت های انقلاب بود که امام به آن جامه عمل پوشاند.

 

وی توضیح داد: از خصوصیات انسان این است که اگر به جایگاهی ارزشمند حبی پیدا کرد، سر و جانش را فدای آن می کند؛ جوانان ما زنان، پدران و مادران پیر خود رها کردند و به این وادی پا گذاشتند؛ آنها این فهم را پیدا کردند و به این جهاد اکبر نائل شدند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام هرگز مطرح نکرد که چون دشمن قوی است یا مارا جایی راه نمی دهند، پس ما نمی توانیم؛ بلکه امام فرمود از جایی به جایی، فرودگاهی به فرودگاهی و حتی کشتی به کشتی من ازاین جهاد اکبر دست برنمی داریم و این چیزی است که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ” این نمی توانم را بکشید و از خود دور کنید”.

 

سردار سلیمانی خصوصیت دیگر امام که مهندس و معمار اسلام بود، اسلام شناسی دانست و بیان کرد: اولین قدم امام این بود که از حوزه شروع کرد و حوزه های علمیه را از عزلت و گوشه نشینی خارج و وارد سیاست کرد؛ امام به دلیل شناخت دقیقی از اسلام داشت، این نظام را پایه گذاری کرد؛ در فکر امام فقاهت، حکمت وعرفان همه با هم عجین بود و در سیاست وارد شد.

 

وی تاکید کرد: امام این مقولات را جدا نکرد و از روحانیت و حتی مسیحیت حرف زد؛ همان تلاشی که در ریشه کنی اسلام آمریکایی از ایران داشت همان نگاه را نسبت به ریشه کن کردن مسیحیت آمریکایی داشت که در بیانات ایشان به مسیحیت می بینیم چه سحنان محکمی بیان کردند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سومین خصوصیت امام راحل، قیام برای حق بود که این مسئله در موضوعات اساسی کشور بسیار مهم است؛ امام با هیچ باطلی سازش نکرد و ریشه تمام آنها را در داخل قطع کرد؛ آنچه امام در برابر لیبرال ها و مارکسیست ها و منافقین انجام داد، حرکت عظیمی بود که اجازه نداد هر باطلی سردرآورده و در مزرعه اسلام ریشه بزند و با قاطعیت ریشه آن را قطع کرد.

 

وی خطاب به برخی کسانی که خرده می گیرند، تاکید کرد: آیا سخنان بلیغ، شیرگونه و شلاق گونه امام علیه لیبرال ها را نشنیده اید؟  ایشان در بیان خود از کسانی حمایت می طلبید که رضایت خدارا داشتند؛از نیت های ناسالم دوری می کردند چرا که مانع خدمت گزاری به این ملت می شود؛ لذا امام به سینه همه کسانی که نیت های غیر الهی داشتند و پیشنهاد مساعدت به امام می کرد، دست رد می زد.

 

سردار سلیمانی اظهار داشت: خصوصیت چهارم امام که امروز در جامعه ما هر کجا باشد، موفق است ودر برهه ای از انقلاب آن را تجربه کردیم، خط شکنی امام بود که همواره جلودار بودند؛ امام ابتدا با عده ای قلیل حرکت کرده و آوارگی و تبعیدهای زیادی کشید؛ اول خود خون دل خورد و خون داد سپس به مردم فریاد زد که به پا خیزید.

 

وی افزود: امام خط شکن بود؛ در جنگ دفاع مقدس نابرابر و تحمیلی موفق شدیم دشمنی که تمامی ضرابخانه ها را در دست داشت، شکست بدهیم که این امر نشات گرفته از مدرسه امام بود که فرماندهان ما جلودار شدند؛ شما ببینید شهید همت کجا شهید شد، جنازه شهید باکری کجا جا ماند؟

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: امام جلو افتاد و ملت پشت سر او راه رفت؛ در همه موضوعات امام خط شکن بود لذا موفق شد؛ فرمانده ای که در میدان مین و خط مقدم خود جلو می افتد، همه جوانان چون کبوتر دنبال او راه می افتادند.

 

سردار سلیمانی اذعان داشت: اگر وزیر در ساختمان ها بالا نشسته و دستور صادر کند، تا این دستور از طبقات بالا به پایین برسد نفس این ملت را می گیرد؛ اگر من به عنوان مسئول، در منطقه فقیر خوابیدم و درد آنان را فهمیدیم، برای مشکلات آنها مرهم است.