پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:03:31 - دوشنبه 11 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درباره آمدنیوز بدانید؛
ابوکان، لیدری با عقده های شخصی
روح الله زم، موسس آمدنیوز اخراجی دبیرستان فرهنگ بوده است که در جریان فتنه ۸۸ و بعد از انتخابات به دلیل همکاری با عوامل فتنه ۳ ماه زندانی می شود.شناسنامه،گواهینامه جعلی،یک عدد نارنجک،دستبند، باتوم، ۶ عدد کلت جنگی و یک عدد بی سیم در جریان فتنه از او کشف شده بود

به گزارش “دانشجوآزاد” کانال آمد نیوزیکی از مهمترین کانال های مفسد و ضد انقلاب در فضای مجازی بود.پایه گذار این کانال که در خارج از کشور اداره می شود کسی نیست جز روح الله زم(معروف به نیما) وی متولد سال ۵۷ و فرزند محمدعلی زم تهیه کننده سینما ،پژوهشگر و معاون فرهنگی،اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران است.گفتنی است که محمدعلی زم روحانی و نامزد پنجمین دوره شورای شهر تهران بود که رای نیاورد.

روح الله زم اخراجی دبیرستان فرهنگ بوده است که در جریان فتنه ۸۸ و بعد از انتخابات به دلیل همکاری با عوامل فتنه ۳ ماه زندانی می شود.شناسنامه،گواهینامه جعلی،یک عدد نارنجک،دستبند، باتوم، ۶ عدد کلت جنگی و یک عدد بی سیم در جریان فتنه از او کشف شده بود.زم بر اساس شواهد موجود و به دست آمده اعتیاد به مواد مخدر دارد و به همین دلیل عدم تعادل روحی و بی ثباتی شخصیتی دارد .این بی ثباتی شخصیت ناشی از بیماری روانی است که از کودکی گریبان گیر او بوده.کشف مقداری مواد مخدر و لوازم استعمال آن نیز گواه بر این موضوع است.

همه نزدیکان و دوستان نیما(روح الله زم)از اعتیاد و مصرف الکل او با خبر هستند(او از ۱۳ سالگی مواد مخدر صنعتی و سنتی مصرف می کند)و حتی برای رهاندن او از دام اعتیاد چندین بار تلاش کردند ولی اثری در او نداشته است .نزدیکان زم چندین بار او را در کلینیک های ترک اعتیاد تهران،استانبول و حتی پاریس بستری کردند ولی افاقه ای به حال او نداشته است.اعتیاد و مصرف بیش از حد نیما به مواد مخدر تا آنجا پیش رفت که چندین بار در ترکیه به دلیل حمل مواد مخدر (شیشه و ماری جوانا) بازداشت شده، که با پادرمیانی میت(سازمان جاسوسی ترکیه) آزاد شده است.میت زیر نظر mi6 انگلیس اداره می شود.

عملکرد آمدنیوز

فعالیت کانال و سایت آمد نیوز حول چند محور اصلی انجام می شود:

۱٫دروغ پردازی و جعل اسناد: مهم ترین و اساسی ترین محورآمدنیوز، دروغ پردازی و شایعه پراکنی به شکلهای گوناگون است که علاوه بر تخریب چهره ها و جریان های انقلابی، درصدد ایجاد بدبینی نسبت به نظام و انقلاب است. جعل سند و فتوشاپ مهمترین ابزار کار آنهاست. تیم فتوشاپ وجعل سندآمد نیوز به ۲ دلیل مشهور است، یکی اینکه اینقدر مبتدیانه کار می کند که مضحکه خاص و عام شده. حتی دوستان ضد نظام زم نیز به این قضیه اقرار کرده اند و روح الله زم را به این خاطر مسخره می کنند.دوم اینکه در این کانال جعل سند بدون مهر طبقه بندی و با ناشیانه ترین شکل ممکن انجام می شود.آمدنیوز ادعا دارد حتی از اسناد و نامه های قوه قضاییه،مجلس و … اطلاع دارد.آن ها در مطلبی مضحک ادعاکردندکه از اسناد وزارت اطلاعات و دفتر رهبری هم خبر دارند.(این توهم ازآثارکشیدن مواد صنعتی و سنتی با هم است)

نامه های امنیتی و اطلاعاتی حتی در کم اهمیت ترین مطالب نیز محرمانه و طبقه بندی شده اند.این مطلب نشان می دهد که تیم جاعل آمد نیوز از مراتب طبقه بندی درکی ندارند و با اسناد جعلی قصد فریب افکار عمومی را دارند.تابستان ۸۸ در منزل او سربرگ هایی از ارگان های مختلف چون وزارت خارجه،شوراهای حل اختلاف،بسیج و…..کشف شده بود که نشان دهنده کذب این دروغ گو جاعل است.

۲٫تحریف و برگردان معانی: یکی از استراتژی های این رسانه ضد انقلاب تلاش جهت تغییر ماهیت برخی مسائل در جامعه و القای تعاریف جدید و غیر واقع به جامعه است،که بدون شک نه تنها از روی بدفهمی که عامدا و برنامه ریزی شده انجام می شود.

یکی از اساسی ترین معانی که آمد نیوز تحرف کرده، انقلاب و انقلابیگری است، زیرا این روحیه انقلابی گری است که اربابان روح الله زم را می ترساند و امثال او را تربیت و سگ خانگی خود کرده اند.

۳٫منحرف کردن ذهن ها از طریق القای دموکراسی جعلی :یکی دیگر از طرح های آمد نیوز حمایت هدفمند و مطرح کردن برخی مسائل از سوی دشمنان آشکار ایران است. به عنوان مثال:حمایت از اصلاحات عربستان)کودتای داخلی بن سلمان برای رسیدن به قدرت ،البته به اسم مبارزه با فساد(مصداق دیگر رانندگی زنان در عربستان است.آنها ا از رانندگی یک زن در عربستان سعودی ذوق مرگ می شوند ولی دموکراسی به این گستردگی را در ایران نمی بینندحقوق بشر ،آزادی جنسی ،حاکمیت اقلیت مذهبی و …. نمونه هایی دیگر از ترفندهای آمدنیوز است که دشمن آن را به عنوان تغذیه فکری از طریق این کانال به مردم القا می کند و ذهن آن ها را از مسائل اصلی )دموکراسی واقعی( دور می کند.

۴٫شگرد یک گام به عقب: یک گام به عقب یعنی بعضی حقایق را می گویند ،سپس عقب نشینی کرده و در زمان خاص با پرش به جلو زمینه سازی می کنند که ادعاهای دروغین بزرگتری را مطرح کنند. در این شگرد که بیشتر فضای کانال را احاطه کرده ۲۰ درصد حقیقت را با ۸۰ درصد دروغ و کذب (البته همراه با زیرکی و القای ماهرانه ) قاطی می کنند،البته احساسات و غیرت ملی را نیز بیشتر اوقات چاشنی آن قرار می دهند.

۵٫تکنیک ادغام حق و باطل :این شگرد کمی شبیه یک گام به عقب است ولی تفاوت هایی نیز دارد.چند خبر صحیح و بعضا غیر سیاسی(معمولا اجتماعی) را بانوعی دلسوزی ظاهرانه مطرح می کنند .این اخبار صحیح همانطور که قبلا ذکر شده ۳۰ درصد اخبار آن هاست .این اخبار به مثابه پوششی برای شایعات متفرقه آن هاست که مخاطب را دچار درگیری و سردرگمی می کند و دوگانگی ذهنی برایشان به وجود می اورد .این اخبار(۳۰ درصد) که صحت آن توسط رسانه های معتبر داخلی و خارجی(معمولا ضد انقلاب) تایید شده است و همه ما تقریبا آن را قبول داریم. با این روش مخاطب را گرفتار چالش می کند. چنین فکری در ذهن مخاطبان آن به وجود می آید که آمد نیوز اگر ضد نظام و مردم است نباید این اخبار را پوشش دهند و بدین گونه خیلی از شایعات و دروغ ها را با حقایق آشکار مخلوط می کنند و مخاطب را جذب خود می کنند.

۶٫جنگ زرگری:هیات تحریریه آمدنیوز هرچند گاهی جنگ زرگری راه می اندازند.در بیشتر موارد این جنگ زرگری اسرائیل و موساد را هدف قرار می دهند.اعضای آمد نیوز طی نقشه ای مضحکانه برای دور کردن ذهن ها از مساله اصلی،خود را مبرا از موساد می دانند و کسانی که در ایران (اکثر اوقات رسانه های انقلابی )همکار و جاسوس موساد معرفی می کنند.مثال:در چندین موضوع آمد نیوز به تخریب روزنامه کیهان و مدیر مسئول آن پرداخت.آن ها اعضای کیهان را جاسوس موساد معرفی کردند.بیشترین حمله آمد نیوز به قوه قضاییه به خاطر برخورد با مفسدین و اجرای قانون است .

اعضای آمد نیوز

۱٫روح الله زم(نیما):او موسس آمد نیوز است. زم همانطور که قبلا گفته شده در جریان فتنه ۸۸ نقش داشته و به همین دلیل نیز زندانی می شود. او پس از فرار از ایران به مالزی و بعد به فرانسه می رود.در حال حاضر او در ترکیه اقامت دارد وکنترل اصلی کان را نیز از آنجا انجام می دهد.

۲٫سام محودی سرابی:او سردبیر فعلی آمد نیوز است که همانند زم سابقه زندانی داشته و در سال های پس از فتنه بازداشت های زیادی را تجربه کرده است.سام محمودی مغز متفکر کان است و از اعضای اصلی این کانال محسوب می شود.

۳٫مهرداد گریوانی:عضو هیات تحریریه آمد نیوز که یکی از معدود اعضای(یکی از ادمین ها) این کانال است که در داخل ایران کانال را مدیریت می کند.او دانشجوی دانشگاه قم بوده است.او غیر از آمد نیوز با کانال هایی مثل سحام نیوز ،کلمه  ومملکته ارتباط دارد.مهرداد گریوانی در جریان بارگزاری یکی از اخبار کانال به شکلی کاملا مبتدیانه لو رفت.او در حالی که خبری را در کانال گذاشته بود،که فراموش کرد نام خود را پاک کند. ( مهرداد گریوانی جز اعضای اصلی آمد نیوز محسوب نمی شود. فقط به خاطر فعالیت در ایران معرفی شد.)

منابع مالی و حامیان

طی افشاگری پیمان عارف کارشناس بی بی سی فارسی مدیران آمد نیوز با سازمان جاسوسی ترکیه(میت) ملاقات داشته اند.(فیلماین افشاگری در فضای مجازی موجود است) به گفته عارف سازمان میت ماهیانه ۸ هزار یورو(حدودا ۳۲ میلیون تومان) فقط به خود روح الله زم پرداخت می کند.هر چند عارف از معاندان انقلاب و ایران است ولی به دلیل اینکه روح الله زم وآمد نیوز به شیوه ای بچه گانه و مضحک اقدام به القای رسانه ای می کند و همه نقشه های آن ها را بر ملا شده و به همین خاطر از سوی انگلیس دستور دارند که این مهره سوخته را از مسیر کار خود خارج کنند.

دشمنان انقلاب انقدرتیرشان به سنگ خورده که مجبور به افشاگری علیه هم شده اند و نقشه هایی را که اربابان آن هابرای ایران کشیده اند را، لو دهند.البته این افشاگری ها برای آن ها منافعی نیز دارد .و اینکه حداقل رسانه های آن ها اعتبار خود را حفظ می کند.

عمده منابع آمد نیوز از طریق امیر عباس فخرآور تامین می شود. فخرآور نیز همانند سرابی و زم سابقه زندانی و شرکت در فتنه ۸۸ را دارد و در آن بحبوهه در شبکه های اجتماعی به تبلیغ علیه نظام می پرداخت. فخرآور با رضا پهلوی(فرزند محمدرضا شاه) ارتباط دارد و غیر از میت ، از طریق او نیز منابع مالی آمدنیوز را تامین می کند. غیر از این منابع مالی ،فخرآور رفقایی در آمریکا دارد که نمی گذارند آمد نیوز دستش خالی بماند. در ضمن سید احمد شمس سردبیر سابق آمد نیوز از حمایت های مالی یکی از فرزندان سران فتنه(که در لندن زندگی می کند) از این رسانه خبری پرده برداشت.

افشاگری ها علیه آمد نیوز

فساد اخلاقی: سید احمد شمس (دبیر سابق آمدنیوز) و همسر وی طی یک ویدئوی ضبط شده درباره تجاوز روح الله زم به یک خانم شوهرداری، مطالبی را ارائه دادند،که در فضای مجازی موجود می باشد. بعد از عمل ناپسند زم همسر وی از او جدا شد.

نداشتن اعتبار نزد سایر رسانه های ضد انقلاب:رسانه ای که اخبار جعلی اش پیش هیچ گروهی، حتی مشهورترین چهره ها و رسانه های معاند نظام(بی بی سی فارسی،صدای آمریکا و..) خریداری ندارد و آمد نیوز را بیشتر یک طنز نامه در نظر دارند تا یک منبع خبری.

رضا حقیقت نژاد کارشناس بی بی سی و صدای آمریکا تخریب ها و اخبار آمد نیوز را بیشتر به طنز شبیه پنداشته تا به واقعیت.

یکی دیگر از این افشاگری ها ویدئو ضبط شده توسط سید احمد شمس است .شمس درباره آمدنیوز می گوید که اخبار آن ها سمت

و سوی خاصی ندارد و بیشتر تسویه حساب با برخی افراد است. سید احمد شمس که در ترکیه اقامت دارد صحبت هایی درباره زم کرده که بی تاثیر در جعل بودن اخبار این کانال نیست.

سید احمد شمس: روح الله زم حب و بغض های شخصی خود را در کارش دخیل می کند و به دلیل بازداشت های متعدد (به خاطر خراب کاری هایش در فتنه ۸۸ )، رئیس قوه قضائیه را مورد بیشترین هجمه قرار داده و در راس جعل اسناد و کذب های آمدنیوز قرار دارد. سید احمد شمس به دلیل نکاتی که که درباره زم ذکر کرده ایم او را به عقده ای تعبیر می کند. جاعل نیوز،مزخرف نیوز،صهیون نیوز،دروغ نیوز،داعش نیوز و…. عناوینی است که برای این کانال تلگرامی میت (سازمان جاسوس ترکیه) و موساد انتخاب کرده اند.

مهمترین لقب روح اله زم ابوکان است.ابوکان نامی است که دوستان و اطرافیان نزدیک وی این لقب را به او داده اند.

 

این کانال تلگرامی بدلیل ترویج خشونت از سوی تلگرام بسته شد اما افکار موسسان آن هنوز تغییر نکرده و ممکن است در جای دیگری ظهور و بروز پیدا کند.

فرشاد آذرباد

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi